1402-12-08 13:22
288
0
88937
یادداشت؛

مردم در انتخابات ۱۱ اسفند خالق بهاری نو خواهند بود

علی منصوری کارشناس سیاسی گفت: درخشش آفتاب مشارکت سیاسی مردم به پای صندوق‌های آرا، نور امید را برای آینده‌ای روشن، به ارمغان خواهد داشت و بار دیگر مردم درانتخابات ۱۱ اسفند خالق بهاری نو خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی منصوری کارشناس سیاسی در یادداشتی نوشت: درخشش آفتاب مشارکت سیاسی مردم به پای صندوق‌های آرا، نور امید را برای آینده‌ای روشن، به ارمغان خواهد داشت ملت با ایمان راسخ به سربلندی ایران و ارج نهادن به عزت ایران اسلامی در برابر نا امیدی‌های کاذب و دسیسه‌های شیطان قاطعانه خواهند ایستاد و نصرت الهی را با صبر و استقامت و با انجام به وظیفه محقق خواهند کرد.

مردم با عبور از پیچ تاریخی در گام دوم انقلاب برای رسیدن به قله‌های عزت و اقتدار و امنیت ملی، با عزمی راسخ و مشارکت قوی در انتخابات، سرافرازی را ثبت خواهند نمود. به فرموده امام راحل مجلس در راس امور است وانتخاب اصلح گواه بر بیداری ملت وهوشیاری آنان نسبت به توطئه‌های دشمن است.

توجه به انتخاب اصلح از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بهترین چراغ راهنما برای گزینش نماینده اصلح از بین صالحین است. 

ده ملاک برای انتخاب اصلح از نگاه مقام معظم رهبری:

۱- وکیل مجلس باید متعهد به قوانین اسلام و دارای حسن سابقه باشد.

۲- نماینده مردم در مجلس باید خدمتگذار مردم دلسوز طبقه ضعیف باشد.

۳- کسی که به مجلس می‌رود باید مثل مرحوم مدرس شجاع باشد.

۴- نماینده مجلس باید اهل تقوا و معنویت باشد نه اهل دنیا

۵ - کسی شایسته نمایندگی است مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند.

۶ - نماینده مردم در خانه ملت باید طعم فقر را چشیده باشد تا مدافع پابرهنگان باشد.

۷-کسی که می‌خواهد نماینده مردم باشد نباید اهل سوءاستفاده باشد.

۸-وکیل این ملت انقلابی، مؤمن و شجاع باید انقلابی‌ترین، مؤمن‌ترین و شجاع‌ترین مردم باشد.

۹ - نماینده ملت باید دارای بصیرت سیاسی باشد.

۱۰ -مرفهین بی‌درد به درد مجلس نمی‌خورند. ))

اگر وظیفه دولت ومجلس و مسئولین فراهم کردن عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی ورفع مشکلات کشور است وظیفه ملت هم انتخاب نماینده‌ای توانا و آگاه به قانون و داشتن دانش مرتبط با امورات اجتماعی است.

اگر وظیفه مجلس ریلگذاری صحیح برای احقاق حقوق اجتماعی است وظیفه مردم هم حضور در صحنه سیاسی اجتماعی و نظارت پرسشگرانه در طول دوران چهار ساله نمایندگان مجلس است.

برابر اصل ۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، مطابق با قانون؛ «والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».

با اذعان به اینکه انتخابات یک بلوغ سیاسی اجتماعی است از سوی دیگر یک امر متعهدانه دوسویه محسوب می‌شود انسانی که به یک رشد و کمال و تمدن رسیده باید نسبت به سرنوشت خود و جامعه خویش احساس مسئولیت کند.

صحنه انتخابات میدان نمایش احترام به حقوق خود و جامعه است و پس از انتخاب مطالبه‌گری از نماینده روی دوم سکه این‌که انسان بنابر طبیعت خود، موجودی اجتماعی و سیاسی است پرسشگری حق مسلم اوست متاسفانه این بخش در جامعه انقلابی مغفول مانده است. لذا انتخابات علاوه بر امر شرعی آن باید عامل اصلی وموتور محرکه اجتماعی برای جامعه باشد.

امامین انقلاب اسلامی حضوردر انتخابات را الزامی دانستند و آن را یک وظیفه ملی بیان فرمودند علت اصلی این امر شرعی راهبرد لازم برای سازندگی و اعتلای کشور است.

آنچه امروزه مورد توجه جامعه‌شناسان است داشتن جامعه‌ای از انسان‌های آگاه ومسئول با الگوهای متعالی است این چنین جامعه‌ای هرگز دچار تردید نخواهد شد؛ عالمانه تصمیم گیری می‌کند و قدرتمندانه به وظیفه عمل می‌کند و آگاهانه انتخاب دارد و در بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز میدان را برای دشمن خالی نمی‌کند حضور در تصمیم گیری و تصمیم سازی را مغتنم می‌شمارد و خود را مسئول در برابر آیندگان می‌داند.

مردم ما از منظر جامعه‌شناسی ملتی آگاه، مسئولیتپذیر و بصیر و دشمن‌شناس با فرهنگ اجتماعی بالا و با درک درست از زمان، با شناسنامه‌ای درخشان از گذشته در تصمیمات ملی است به همین دلیل تاکنون توطئه‌های دشمنان این کشور با شکست مواجه گردیده است.

قطعا ملت رشید ایران اسلامی در روز یازدهم اسفند با حضور مسئولانه خود پاسخ مناسبی را به ابزارهای کهنه دشمنان انقلاب اسلامی خواهند داد و درخشش نور خورشید حضور آنان در انتخابات، زمستان را به بهار نشاط تبدیل خواهد کرد و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی ناامیدی را برای فتنه‌گران استکباری رقم خواهد زد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.